طرز تهیه سالاد ماکارونی مجلسی + آموزش کامل و گام به گام

طرز تهیه سالاد ماکارونی

طرز تهیه سالاد ماکارونی با مرغ مخصوص ساده با کاهو با کالباس برای 10 نفر با سوسیس ترفندهای xvc jidi shghn lh hv kd


سالاد ماکارونی یکی از سالادهای پرطرفدار و مجلسی ایرانی است که بیشتر در مجالس و مهمانی ها مورد استفاده قرار می گیرد. البته از این سالاد مانند سالاد الویه به دلیل وجود موادی مانند ژامبون ، سس مایونز و انواع سبزیجات می توانید به عنوان یک غذای کامل استفاده کنید. سالاد ماکارونی نوعی سالاد بین المللی محسوب می شود چون تقریبا در تمام نقاط جهان با مواد متنوعی تهیه می شود.

مواد لازم برای ۴ نفر
ژامبون یا گوشت مرغ ۳۰۰ گرم
ماکارونی فرمی ۳۰۰ گرم
خیارشور ۶ عدد متوسط
نخود فرنگی ۱۰۰ گرم
ذرت ۱۰۰ گرم
سس مایونز به اندازه دلخواه
نمک و فلفل سیاه به اندازه کافی

دستور تهیه سالاد ماکارونی

مرحله اول

ابتدا یک قابلمه حاوی آب روی حرارت قرار می دهیم و اجازه می دهیم آب به جوش بیاید سپس ۱ قاشق چایخوری روغن مایع به همراه مقداری نمک به آب جوش اضافه می کنیم. در ادامه ماکارونی های فرمی را داخل آب جوش قرار می دهیم. روغن را برای این اضافه می کنیم که ماکارونی هنگام جوش خوردن به هم نچسبند.

مرحله دوم

پس از گذشت ۱۰ دقیقه ماکارونی ها را آبکشی می کنیم و کنار می گذاریم تا آب اضافی شان خارج شود. نکته مهم در مورد ماکارونی سالاد ماکارونی این است که نباید خیلی نرم و له شود و باید حالت خود را حفظ کند برای همین ۱۰ دقیقه بیشتر برای پخت ماکارونی نمی گذاریم.

مرحله سوم

در این مرحله ژامبون یا گوشت مرغ ( گوشت مرغ را از قبل به همراه کمی زردچوبه و یک عدد پیاز پیاز به صورت آبپز بپزید ) را به شکل دلخواه خرد می کنیم و در یک کاسه بزرگ و جادار می ریزیم. در ادامه خیارشور را نیز به صورت دلخواه خرد می کنیم و به کاسه حاوی ژامبون مرغ اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

در ادامه ماکارونی های فرمی را نیز به کاسه اضافه می کنیم. در ادامه ذرت را به همراه نخود فرنگی به کاسه اضافه کنید. ذرت و نخود فرنگی را می توانید خودتان به صورت آبپز تهیه کنید یا اینکه به صورت کنسروی استفاده کنید.

مرحله پنجم

در این مرحله سس مایونز را داخل یک کاسه کوچک بریزید سپس مقداری نمک ، فلفل سیاه و در صورت تمایل کمی شوید خشک و آب لیمو ترش به سس اضافه کنید و مواد سس را خوب مخلوط کنید تا کاملا یکدست شوند.

مرحله ششم

در این مرحله سس سالاد را به مواد سالاد اضافه کنید و خیلی آرام مواد را زیر و رو کنید تا سس به تمام نقاط سالاد برسد. باید مواد را آرام بهم بزنید تا خرد یا له نشوند زیرا ظاهر سالاد خراب می شود.

مرحله هفتم

پس از اینکه سالاد آماده شد آنرا به سلیقه خود تزیین کنید و حداقل یک ساعت قبل از سرو در یخچال قرار دهید تا جا بیفتد. اگر می خواهید سالاد را چندین ساعت بعد سرو کنید سس آنرا یک ساعت قبل از سرو اضافه کنید تا تازگی خود را حفظ کند.

نکاتی برای بهتر شدن سالاد ماکارونی

سالاد ماکارونی به صورت رژیمی

برای اینکه بخواهید این سالاد رو به صورت رژیمی تهیه کنید می توانید به جای استفاده از ژامبون مرغ از گوشت سینه مرغ استفاده کنید و باید سس مایونز را هم از مواد سس حذف کنید. برای تهیه سس سالاد به صورت رژیمی می توانید به جای استفاده از سس مایونز از روغن زیتون به همراه فلفل سیاه و آب لیمو ترش استفاده کنید.

سالاد ماکارونی قالبی

برای اینکه بتوانید سالاد ماکارونی خود را به صورت قالبی درست کنید کافیست زمانی که سالاد اماده شد آنرا داخل قالب مورد نظرتان بریزید و کمی فشار دهید تا تمام قسمت های قالب را پر کند سپس در یخچال قرار دهید تا حالت خود را حفظ کند. برای اینکه مطمئن شوید سالاد به راحتی از قالب خارج خواهد شد می تواند داخل قالب یک لایه کیسه فریزر قرار دهید سپس سالاد را روی کیسه فریزر بریزید.

خشک شدن سالاد ماکارونی

مهم ترین دلیلی که سالاد ماکارونی پس از قرار گرفتن داخل یخچال خشک می شود این است که پاستا یا همان ماکارونی فرمی به شدت آب را جذب می کند و به همین دلیل پس از اینکه آنرا داخل یخچال قرار می دهید ممکن است خشک شود. برای رفع این مشکل می توانید کمی روغن زیتون به ان اضافه کنید یا مقدار بیشتری سس به سالاد بزنید تا نرم و تازه باقی بماند.

سالاد ماکارونی با سوسیس

به طور معمول سالاد ماکارونی با گوشت مرغ یا کالباس تهیه می شود اما اگر شما دوست دارید از سوسیس استفاده کنید ، کافیست کالباس یا گوشت مرغ را از مواد لازم حذف کنید سپس به اندازه ۳۰۰ گرم سوسیس اضافه کنید. سوسیس را یم توانید به صورت خام ، کبابی یا سرخ شده به سالاد ماکارونی اضافه کنید.

منابع :

chishi.ir

نظرات