آموزش درست کردن جوجه چینی پفکی در خانه

طرز تهیه جوجه چینی

طرز تهیه جوجه چینی دونفره با ماست با سیخ چوبی رزا منتظمی خانم گلاور با کنجد با خلال بادام با سس مایونز در فر رستوران بدون ماءالشعیر
جوجه چینی یکی از انواع غذاهای بسیار خوشمزه و دوست داشتنی کشور چین می باشد که در سراسر جهان به عنوان یک غذای بین المللی شناخته می شود.
مواد لازم برای ۴ نفر
سینه مرغ۲ عدد
تخم مرغ۲ عدد
پیاز۱ عدد
سیر۱ حبه
زعفران دم کرده۲ قاشق غذاخوری
لیمو ترش تازه۱ عدد
شیرنصف لیوان
ماء الشعیر کلاسیک۱ لیوان
خمیر مایع۱ قاشق چایخوری
بکینگ پودر۱ قاشق چایخوری
آرد قنادی۱ لیوان
نمکنصف قاشق چایخوری
روغن مخصوص سرخ کردنیبه مقدار لازم
مواد لازم برای سس تاتار
سس مایونز۳ قاشق غذاخوری
خیار شور۲ عدد متوسط
پیاز۱ عدد
فلفل سیاهبه اندازه دلخواه

دستور پخت جوجه چینی

مرحله اول

ابتدا سینه های مرغ را روی تخته آشپزخانه قرار می دهیم و به صورت فیله برش می دهیم و کنار می گذاریم.پیاز را پوست می گیریم و می شوییم و حلقه حلقه خرد می کنیم.سیر را نیز پوست می گیریم و می شوییم و کنار می گذاریم.

مرحله دوم

سینه های مرغ را در کاسه ای قرار می دهیم و سیر را داخل کاسه محتوی سینه مرغ رنده می کنیم و پیازهای حلقه شده را نیز اضافه می کنیم و لیمو ترش، فلفل،زعفران دم کرده و کمی نمک به فیله ها می افزاییم و با دست سینه های مرغ را با مواد آغشته می کنیم.

مرحله سوم

بعد روی کاسه را با سلفون کاملا می پوشانیم و ظرف را داخل یخچال می گذاریم تا به مدت ۱ الی ۲ ساعت مواد استراحت کند. در این زمانی که داریم خمیر جوجه را آماده می کنیم.تخم مرغ ها را داخل کاسه ای می شکنیم و یک بطری کوچک نوشابه خالی را روی زرده قرار می دهیم.

مرحله چهارم

سپس با فشار دادن بدنه بطری و خالی کردن باد داخل آن زرده تخم مرغ را داخل بطری می کشیم و در کاسه ای می گذاریم.زرده بعدی را نیز همین طور از سفیده جدا می کنیم و داخل کاسه ای بزرگ قرار می دهیم و کنار می گذاریم.

مرحله پنجم

سفیده ها را با همزن برقی خوب می زنیم تا پف کنند و زمانیکه کاسه را بر می گردانیم از ظرف سر ریز نشود و همان طور ثابت بماند و کنار می گذاریم.ماءالشعیر را به زرده های تخم مرغ اضافه می کنیم و ۲ دقیقه با همزن برقی آن ها را هم می زنیم تا پف کنند.

مرحله ششم

بعد شیر و سفیده تخم مرغ پف کرده را به آن اضافه می کنیم. سپس ۱/۴ از آرد را بر می داریم و کنار می گذاریم و بیکینگ پودر،پودر خمیر مایع،نمک را به آرد اضافه می کنیم و با قاشق آن ها را مخلوط می کنیم و از الک رد می کنیم و به مواد اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

سپس با همزن مواد را هم می زنیم تا خمیر منسجم و یکدستی داشته باشیم.مایه باید نه خیلی سفت و نه خیلی شل باشد غلظتی شبیه به ماست داشته باشد کافی است.در این مرحله اگر دیدیم که مایه شل است باقی آرد را که کنار گذاشته بودیم را الک می کنیم و به مایه اضافه می کنیم.

مرحله هشتم

روی مایه آماده شده را با سلفون کاملا می پوشانیم و به مدت ۱ ساعت در دمای محیط قرار می دهیم تا استراحت کند. پس از استراحت فیله های مرغ،داخل قابله ای کوچک که فیله ها راحت در آن قرار بگیرند روغن سرخ کردنی به حدی می ریزیم که کاملا در آن شناور باشد.

مرحله نهم

سپس روی حرارت کم قرار می دهیم تا به مرور زمان داغ شود.کاسه محتوی فیله ها را از یخچال بیرون می آوریم و سلفون خمیر را نیز بر می داریم و فیله ها را ابتدا داخل مواد خمیر می زنیم تا کاملا آغشته به مایه شود و بعد آرام داخل روغن داغ قرار می دهیم.

مرحله دهم

حالا اجازه می دهیم تا با حرارت کم کاملا جوجه ها مغز پخت و طلایی شوند.(به هیچ عنوان حرارت را زیادتر نکنید) اگر قابلمه شما جا داشت می توانید دو تا دو تا فیله ها را داخل روغن قرار دهید.فیله های سرخ شده را داخل صافی قرار می دهیم تا روغن اضافه آن ها خارج شود.

مرحله یازدهم

برای تهیه سس تاتار نیز پیاز را پوست می گیریم و می شوییم و روی تخته آشپزخانه به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و داخل یک کاسه مناسب می ریزیم. خیارشورها را نیز می شوییم و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و به پیاز اضافه می کنیم.

مرحله دوازدهم

سپس ۲ الی ۳ قاشق غذاخوری سس مایونز نیز به آن می افزاییم و با قاشق مواد را خوب مخلوط می کنیم تا یکدست شوند و کمی فلفل سیاه نیز روی مواد سس می ریزیم و کنار جوجه چینی این سس بی نظیر را میل کنید نوش جان.

منتشر شده در بالاترین | ردیت | پینترست

نظرات