طرز تهیه پتله پلو کرمانشاهی خوشمزه و مجلسی

طرز تهیه پتله پلو کرمانشاهی

طرز تهیه پتله پلو کرمانشاهی , دستور پتله پلو کردی

پتله پلو یکی از غذاهای خوشمزه و مجلسی غرب کشورهای و شهرهای کردنشین است که طعمی بسیار عالی دارد و شباهت زیادی به عدس پلوی مجلسی دارد. در ادامه با اموزش این غذای خوشمزه آشنا شوید. من این غذای خوشمزه رو دیروز همسایمون اورد و به همراه سمبوسه مرغ که ناهار داشتیم خوردیم عالی بود.

مواد لازم برای ۴ نفر

  • 1 پیمانه پتله یا همون بلغور پخته و خشک شده
  • 2 پیمانه برنج
  • عدس یک و نیم پیمانه
  • 3 ق غ پیاز داغ
  • 5 ق غ کشمش
  • شوید خشک یک الی دو ق غ

دستور پخت

ابتدا بلغور رو نیم ساعت خیس میکنیم و عدس رو جداگانه می پزیم له نشه مثل عدس برای عدس پلو. بلغور و عدس نیم پز رو آخر پخت برنج ، اضافه و همراه برنج آبکش میکنیم و کف قابلمه ته دیگ انداخته و حالا دم میزاریم .

شوید هم لابه لا می ریزیم که من فراموش کردم ولی بریزین خوشمزه تر میشه. پیاز داغ و کشمش رو کمی تفت میدهیم و هنگام سرو روی پلو میریزیم. نوش جون این غذای خوشمزه را می تونید در کنار ترشی های معروف ایرانی نوش جان کنید.

حالا از غرب کشور یک غذای خوشمزه معرفی کردم یک غذای خوشمزه جنوبی هم از شهر بوشهر معرفی می کنم. این غذای خوشمزه که میخوام معرفی کنم برای میگو درست میشه و طعمش بینظیره و حتما عاشقش میشید.

اگر قلیه ماهی دوستدارید حتما این غذا رو هم دوست خواهید داشت. ین غذا شبیه قلیه ماهی می مونه فقط به جای ماهی میگو می ریزیم و اسمش هم قلیه میگو هست. دستورش رو از طریق مطلب طرز تهیه قلیه میگو دنبال کنید.

داشتم تو وب میگشتم که با یک موتور جستجوی خوب آشنا شدم که نتایج رو خیلی خوب میاره. اگر دوست داشتید می تونید بهش سر بزنید و نتایج خیلی خوبی رو جستجو کنید و از وبگردی لذت ببرید و ما رو هم دعا کنید.

همچنین ببینید :

نظرات