طرز تهیه سالاد تبوله با انار ساناز سانیا

طرز تهیه سالاد تبوله

طرز تهیه سالاد تبوله با انار , سالاد تبوله ساناز سانیا , سالاد تبوله نی نی سایت , xvc jidi shghn jf gi

سالاد تبوله یکی از انواع سالادهای خوشمزه و بسیار معروف عربی است که با مواد متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با سایت تفریحی چی شی همراه باشید.

همچنین ببینید : طرز تهیه سالاد اسفناج و انار خوشمزه و مجلسی به روش ایتالیایی

مواد لازم برای ۴ نفر
بلغور½ لیوان
پیازچه½ لیوان
جعفری۱٫۵ لیوان
خیار۱ عدد
آب جوش¾ لیوان
گوجه فرنگی۲ عدد
آبلیمو۲ قاشق غذاخوری
روغن زیتون۳ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه اندازه کافی

دستور تهیه سالاد تبوله

مرحله اول

ابتدا بلغور را تمیز می کنیم و داخل یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس ۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون روی بلغور می ریزیم و به خوبی مخلوط می کنیم تا با هم ترکیب شوند. در ادامه سه چهارم لیوان آب جوش اضافه می کنیم و در ب ظرف را می گذاریم.

مرحله دوم

باید بلغور را به مدت ۱۵ دقیقه در این حالت بگذاریم تا نرم شود. در همین حین خیار و گوجه فرنگی را پس از شستشو به صورت ریز خرد می کنیم ( کمی ریزتر از سالاد شیرازی ) و داخل کاسه ای که برای تهیه سالاد در نظر گرفته ایم می ریزیم.

مرحله سوم

سپس پیازچه و جعفری را هم به صورت ساطوری ریز خرد می کنیم و به کاسه سالادخوری اضافه می کنیم. پس از گذشت ۱۵ دقیقه آب اضافی موجود در بلغورها را دور می ریزیم و بلغور را نیز به کاسه سالادخوری اضافه می کنیم.

همچنین ببینید : طرز تهیه سالاد سیب زمینی با ژامبون و ماست به روش آمریکایی

مرحله چهارم

در مرحله اخر آبلیمو را به همراه روغن زیتون باقیمانده و مقداری نمک و فلفل سیاه مخلوط می کنیم و روی مواد سالاد می ریزیم و خوب ترکیب می کنیم تا مواد طعم دهنده به خورد سالاد بروند. در پایان سالاد را در یخچال قرار می دهیم تا خنک شود سپس سرو می کنیم.

نظرات