طرز تهیه شربت توت فرنگی خوشرنگ در خانه

طرز تهیه شربت توت فرنگی

طرز تهیه شربت توت فرنگی نی نی سایت خواص شربت توت فرنگی خوشرنگ خانگی در خانه در منزل تصویری درسته له شده

شربت توت فرنگی یکی از انواع شربت های گوارا و بسیار پر طرفدار فصل تابستان است، برای مشاهده این آموزش در ادامه با وبلاگ صد صدا همراه باشید.

مواد لازم شربت توت فرنگی
توت فرنگی۵۰۰ گرم
شکر۷۵۰ گرم
آب۲ پیمانه
آب لیمو ترش۱ قاشق چایخوری

دستور تهیه شربت توت فرنگی

مرحله اول

ابتدا گلبرگ های توت فرنگی را می گیریم، سپس آنها را می شوییم و در آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی شان خارج شود. در ادامه آب را به همراه شکر داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم و به خوبی مخلوط می کنیم.

مرحله دوم

حالا قابلمه را روی حرارت متوسط قرار می دهیم و آب را هم می زنیم تا شکر به طور کامل درون آب حل شود. پس از اینکه آب جوش آمد و شکر به طور کامل درون آب حل شد توت فرنگی ها را به آرامی به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله سوم

حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه اجازه می دهیم توت فرنگی در شربت بجوشند، سپس حرارت را کم می کنیم و حدودا به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه دیگر صبر می کنیم تا شربت به غلظت مناسب برسد و توت فرنگی ها به طور کامل بپزند.

مرحله چهارم

پس از اینکه شربت به غلظت کافی رسید و توت فرنگی ها نرم شدند، قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم و اجازه می دهیم در دمای محیط خنک شود. حالا شربت را به همراه توت فرنگی در میکسر یا مخلوط کن می ریزیم.

مرحله پنجم

سپس آنرا میکس می کنیم تا کاملا یکدست شود و توت فرنگی ها به طور کامل با شربت یکدست شوند (می توانید توت فرنگی ها را با گوشتکوب برقی یا دستی هم له کنید) حالا شربت ما آماده است و می توانیم آنرا در ظرف شیشه ای بریزیم.

مرحله ششم

البته اگر دوست دارید توت فرنگی ها را به صورت درسته و کامل در شربت داشته باشید نیاز نیست این مرحله را انجام دهید. برای سرو هم یک چهارم تا یک پنجم لیوان را شربت توت فرنگی می ریزیم و باقی آنرا با آب سرد پر می کنیم و پس از مخلوط کردن سرو می کنیم.

نکات تهیه شربت توت فرنگی

خوشرنگ شدن شربت

زمانی که توت فرنگی ها را به شربت اضافه می کنیم، شربت شروع به کف کردن می کند. شما باید کف های روی  شربت را به طور کامل با قاشق بگیرید و دور بریزید تا شربتی خوشرنگ و شفاف داشته باشید. نگرفتن کف های روی شربت باعث می شود رنگ شربت کدر شود.

خواص توت فرنگی

توت فرنگی یکی از میوه های دوست داشتنی فصل های بهار و تابستان است که خاصیت های زیادی برای سلامتی بدن دارد که از خاصیت های آن می توان به تقویت قوای جنسی مردان، کاهش فشار خون، درمان جوش های روی صورت و … اشاره کرد. خواص بیشتر توت فرنگی را در مقاله خواص و مضرات توت فرنگی مطالعه نمایید.


مطالب مرتبط :

آموزش طرز تهیه شربت آلبالو و غلیظ شدن شربت


منابع :

فیسبوک چی شی

مدیوم مملی

نظرات