طرز تهیه کوکو سبزی دونفره ضخیم به صورت مرحله به مرحله

طرز تهیه کوکو سبزی

طرز تهیه کوکو سبزی دونفره ضخیم مرحله به مرحله در فر شمالی با سیب زمینی با ماست برای ۶ نفر xvc jidi     sfcd

کوکو سبزی از غذاهایی است که طرفداران خاص خودش را دارد. بعضی افراد این غذای خوشمزه رو به عنوان یک غذای مجلسی و مخصوصا به صورت قالبی ( بعضی اوقات در کنار کوکو سیب زمینی ) برای پیش غذا درست می کنند و بعضی افراد هم کوکو سبزی رو به عنوان یک غذای فوری و حاضری میشناسن که خیلی سریع اماده می شه و معطلی زیادی نداره؟ شما کوکو سبزی را چه غذای می دونید؟!

البته بعضی افراد پا را فراتر گذاشته اند و کوکوی سبزی را با ترکیب نان باگت به فینگر فود تبدیل کرده اند که واقعا طعم محشری دارد، اگر کوکوی سبزی با نان باگت را امتحان نکرده اید حتما امتحان کنید چون طعم بی نظیری دارد.

کوکو سبزی یکی از انواع غذاهای خوشمزه ایرانی است که امروزه به عنوان پیش غذا هم مورد استفاده قرار می گیرد، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با وبلاگ تفریحی صد صدا همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سبزی کوکویی۵۰۰ گرم
تخم مرغ۳ عدد
زرشک۱ قاشق غذاخوری
گردو۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه اندازه کافی
روغن و زردچوبهبه اندازه کافی

دستور پخت کوکو سبزی

مرحله اول

برای تهیه کوکو سبزی مجلسی ابتدا سبزی کوکویی را پس از شستشو یه صورت ساطوری ریز خرد می کنیم و به همراه مقداری روغن مایع در یک تابه مناسب تفت می دهیم تا کمی سرخ شود. در این مرحله نباید بیش از حد سبزی را تفت دهید زیرا باعث می شود تمام خاصیت های سبزی از بین برود.

مرحله دوم

نکته دیگر در مورد تفت دادن سبزی کوکویی این است که تفت دادن زیاد سبزی باعث می شود که در پایان پخت کوکوی شما رنگش بیش از حد تیره شود. پس از اینکه تفت دادن سبزی کوکویی به پایان رسید آنرا از تابه خارج می کنیم و کنار می گذاریم تا خنک شود.

مرحله سوم

در این مرحله تخم مرغ ها را در یک کاسه مناسب می شکنیم سپس مقداری نمک ، فلفل سیاه و زردچوبه به تخم مرغ ها اضافه می کنیم و با یک چنگال تخم مرغ ها را خوب هم می زنیم تا یکدست شوند و به طور کامل بافت شان از بین برود.

مرحله چهارم

زرشک را بهتر است از قبل کمی در آب بخیسانیم تا کمی نرم شود. در این مرحله مغز گردوها را به صورت دلخواه خرد می کنیم و به همراه زرشک به کاسه حاوی تخم مرغ اضافه می کنیم. مواد داخل کاسه را مجددا مخلوط می کنیم تا با هم یکدست شوند.

مرحله پنجم

اجازه دهید سبزی کوکویی به دمای محیط برسد و کمی خنک شود سپس آنرا نیز به کاسه حاوی تخم مرغ ها اضافه کنید و مواد را مخلوط کنید تا یکدست شوند. نکته مهم در این مرحله این است که اجازه دهید سبزی کوکویی حتما خنک شود.

مرحله ششم

توجه داشته باشید که اگر سبزی کوکویی داغ باشد در هنگام مخلوط کردن باعث می شود تخم مرغ ها سفت شوند. پس از اینکه مایه کوکو آماده شد یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و مقدار کمی روغن مایع اضافه می کنیم و اجازه می دهیم روغن داغ شود.

مرحله هفتم

در این مرحله می توانیم به سلیقه خود کوکوها را به چند روش سرخ کنیم. روش اول که مرسوم ترین روش هم هست این است که تمام مایه کوکو را به صورت یک جا داخل تابه بریزیم و کوکو سبزی را به صورت یک تکه درست کنیم.

مرحله هشتم

پس از اینکه مایه کوکو را داخل تابه ریختیم با یک قاشق آنرا صاف می کنیم به طوریکه ضخامت کوکو در تمام قسمت های تابه یکسان باشد. پس از اینکه سمت زیرین کوکو سرخ شد انرا بر می گردانیم تا سمت دیگرش نیز سرخ شود.

مرحله نهم

می توانید برای سرخ کردن کوکو سبزی از انواع قالب های فلزی استفاده کنید یا اینکه مانند شامی کباب ، کوکوها را به صورت تکه تکه در دست حالت دهید و در روغن سرخ کنید. پس از اینکه سرخ کردن کوکو به پایان رسید آنرا به همراه خیارشور ، گوجه فرنگی و نان تافتون سرو می کنیم.

نکات پخت کوکو سبزی

کوکو سبزی در فر

در صورتی که می خواهید کوکو سبزی را در فر آماده کنید ، فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود سپس قالب خود را با روغن مایع چرب کنید و مایه کوکو را داخل قالب بریزید. برای پخت کامل کوکو سبزی در فر حدود ۳۰ تا ۴۵ دقیقه زمان نیاز است. پس از اینکه کوکو پخت اجازه دهید کمی خنک شود سپس آنرا برش بزنید و در ظرف دلخواه سرو کنید.

سبزی مخصوص کوکو

امروزه می توانید با مراجعه به سبزی فروشی ها بدون دردسر سبزی کوکویی را خریداری کنید اما اگر می خواهید سبزی کوکویی را با اندازه خودتان تهیه کنید باید از سبزیجاتی مانند گشنیز ، جعفری ، شوید و تره به نسبت یکسان استفاده کنید.

مثلا در دستور بالا از هر کدام از سبزیجات ذکر شده ۱۲۵ گرم تهیه کنید. اضافه کردن شنبلیله هم طعم خوبی به کوکو سبزی می دهد ولی نباید بیش از حد باشد ( حدود ۲۵ گرم کافی است ) زیرا کوکو را تلخ و بدمزه می کند.

پف کردن کوکو سبزی

خیلی از خانم ها برای اینکه کوکو سبزی پفکی تری داشته باشند از بکینگ پودر در دستورشان استفاده می کنند. برای پف کردن بیشتر کوکو سبزی نیاز به استفاده از بکینگ پودر نیست ، کافیست زمان هم زدن تخم مرغ ، آنرا بیشتر هم بزنید تا به طور کامل کف کند.

در زمان پخت هم بعد از اینکه مایه کوکو را در تابه ریختید ، درب تابه را به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه بگذارید تا کوکوی شما به حد کافی پف دار شود. در صورتی که تمایل دارید از بکینگ پودر استفاده کنید برای مقداری مواد بالا ۱ قاشق چایخوری بکنیگ پودر کافی است.

کوکو سبزی با ماست

در برخی مناطق کوکو سبزی را با ماست چکیده طبخ می کنند، برای مواد بالا باید به مقدار ۲۰۰ تا ۲۵۰ گرم ماست چکیده بدون آب اضافه کنید. برای اینکه مایه کوکو سبزی شل نشود باید مقداری آرد سفید هم به مایه ان اضافه کنید. کوکو سبزی با ماست نسبت به کوکو سبزی معمولی ترد تر می شود.


غذاهای مرتبط با کوکو سبزی :


طرز تهیه کوکو کدو سبز دونفره با سیب زمینی کوکوی کدو سبز ترکی و قارچ ساناز سانیا سامان گلریز شف طیبه تبریزی


یکی از غذاهای خوشمزه و فوری که برای افرادی که در رژیم لاغری هستند بسیار مناسب است کوکو کدو سبز است که طرفداران خاص خودش را دارد. کوکوی کدو سبز یکی از انواع کوکوهای خوشمزه و مجلسی ایرانی است که علاوه بر اینکه می توانید به عنوان یک شام یا ناهار سبک مورد استفاده قرار گیرد ، در رژیم های لاغری هم قرار می گیرد. اگر تمایل دارید این کوکوی سریع و خوشمزه رو درست کنید به مطلب طرز تهیه کوکو کدو سبز مراجعه نمایید.


طرز تهیه کوکو سویا نی نی سایت , دستور پخت کتلت سویا , شامی سویا , xvc jidi ahld s dh


کوکوی بعدی که قصد معرفی آنرا داریم کوکوی سویا می باشد که برای کسانی که دوست ندارند از گوشت در کتلت استفاده کنند بسیار مناسب است. این کوکو طعم بسیار خوبی دارد و کسانی که کتلت آشان خورده باشند می توانند متوجه طعم عالی این کوکوی خاص و رژیمی شوند. این کوکوی خوشمزه هم مثل کوکوی سویا رژیمی است و با مواد بسیار متنوعی مثل قارچ و فلفل دلمه ای هم درست می شود. کوکو سویا یکی از انواع کوکوهای خوشمزه و مجلسی ایرانی است که خیلی سریع اماده می شود، برای مشاهده این آموزش آشپزی رژیمی در ادامه با مطلب طرز تهیه کوکوی سویا همراه باشید.


طرز تهیه کوکوی رشته ای , کوکوی رشته ای سیب زمینی پیتزایی ,دستور پخت کوکوی رشته ای , xvc jidi  vaji hd


خب اینم کوکویی که خیلی طرفدار دارد و نوعی از کوکو سیب زمینی محسوب می شود. این کوکوی خوشمزه که با نام کوکوی رشته ای در میان ایرانیان شناخته می شود شباهت زیادی به کوکوی سیب زمینی خام دارد ولی خب این کوکو کمی متفاوت تر تهیه می شود. این کوکوی خوشمزه را هم می توان به همراه سبزیجات معطر یا موادی مثل قارچ تهیه کرد. کوکو رشته ای یکی از انواع کوکوهای خوشمزه و ساده می باشد که با سیب زمینی تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش آشپزی ساده در ادامه با مطلب طرز تهیه کوکوی رشته ای همراه باشید.


منابع :

طرز تهیه کوکو سبزی

نظرات