طرز تهیه سس انبه تازه با انبه کال یا پودر انبه خانگی

طرز تهیه سس انبه

طرز تهیه سس انبه تازه سس انبه با انبه کال پودر انبه خانگی پودر انبه در خانه تولید سس انبه سس انبه با پودر طعم پودر انبه سس خردل برای فلافل xvc jidi ss hkfi

سس انبه یکی از انواع چاشنی های پر طرفدار و خوشمزه در سراسر جهان است که می توانید از آن در کنار انواع غذاها استفاده کنید، برای مشاهده این آموزش در ادامه با وبلاگ تفریحی صد صدا 👲 همراه باشید.

سس انبه مخصوص فلافل، نوعی سس پرطرفدار و پرخاصیت بوده که ادویه و چاشنی های خوش عطر موجود در آن، طعمی بی نظیر به آن داده است. این سس را می توان با انواع ساندویچ گرم نیز استفاده کرد. در این مطلب با طرز تهیه سس انبه مخصوص فلافل آشنا خواهید شد.

مواد لازم برای ۱ شیشه کوچک
انبه تازه۱ عدد
نشاسته۱ قاشق غذاخوری
شکر۲ قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده۱ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه اندازه کافی
فلفل قرمزبه اندازه کافی

دستور تهیه سس انبه

مرحله اول

ابتدا انبه را می شوییم، سپس به آرامی پوست آنرا با یک کارد تیز جدا می کنیم. در ادامه گوشت میوه را از هسته جدا می کنیم و آنرا به قطعات کوچکتر تبدیل می کنیم. حالا انبه را به همراه زعفران دم کرده، شکر، نمک، فلفل قرمز و فلفل سیاه داخل مخلوط کن می ریزیم.

مرحله دوم

مخلوط کن را روشن می کنیم و اجازه می دهیم مواد سس به شکل پوره در بیایند. پس از اینکه مواد به شکل پوره در آمدند طعم سس را می چشیم و در صورت نیاز نسبت به ذائقه خود مقداری نمک یا فلفل سیاه اضافه می کنیم.

مرحله سوم

اگر می خواهید سس شما شبیه به سس های جنوبی شود از فلفل قرمز و فلفل سیاه بیشتری بیشتری استفاده کنید. در ادامه نشاسته را در نصف لیوان آب سرد حل می کنیم سپس یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و مخلوط آب و نشاسته را داخل تابه می ریزیم.

مرحله چهارم

در ادامه پوره انبه را کم کم به تابه اضافه می کنیم و با نشاسته مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست شوند. پس از اینکه تمام پوره انبه را به تابه اضافه کردیم باید اجازه دهیم که سس با حرارت بسیار ملایم به غلظت مورد نظر ما برسد.

مرحله پنجم

اگر می خواهید سس انبه شما آبکی باشد باید پس از اینکه سس آماده شد، آنرا از روی حرارت بردارید ولی اگر می خواهید سس غلیظ باید باید مدت بیشتری روی حرارت بماند تا غلیظ تر شود. برای فلافل معمولا سس انبه را خیلی غلیظ درست نمی کنند.

مرحله ششم

پس از اینکه سس انبه آماده شد اجازه می دهیم در هوای محیط خنک شود سپس آنرا داخل یک ظرف شیشه ای می ریزیم و در یخچال نگهداری می کنیم. این سس به دلیل اینکه مواد نگهدارنده ندارد حداکثر تا ۱۰ روز قابل استفاده است.


نکات مهم و اصولی در تهیه سس انبه

قبل از اینکه مواد را روی حرارت قرار دهید مطمئن شوید که پودر انبه کاملا در آب و سرکه حل شده، در غیر اینصورت پس از حرارت دیدن پودر انبه گلوله می‌شود.

پس از حل کردن پودر انبه در آب و سرکه بلافاصله آن را روی حرارت قرار دهید، چون اگر فاصله ایجاد شود پودر انبه ته نشین شده و قبل از قرار دادن روی حرارت باید دوباره آن را هم بزنید.

سس پس از سرد شدن غلیظ‌تر می‌شود، بنابراین وقتی کمی غلیظ شد باید از روی حرارت برداشته شود.


طرز تهیه سس پستو سبز , سس پستو برای مرغ با خامه , سس پستو با گوجه فرنگی و ریحان , ss sj


سس پستو یکی از انواع سس های بسیار پر مصرف در سراسر جهان است که با غذاهایی مثل انواع پاستا، ساندویچ و پیتزا سرو می شود، برای مشاهده این آموزش در ادامه با مطلب آموزش درست کردن سس پستو در خانه همراه باشید.


طرز تهیه سس پیتزا مارگاریتا رستورانیکف خمیر پیتزا اصلی پیتزا ادویه,سس,پیتزا بهترین سس برای کف پیتزا رسپی سس کف پیتزا رزا منتظم


سس پیتزا نوعی سس دست ساز است که برای تهیه انواع پیتزا از آن استفاده می شود و باعث می شود پیتزاهای خوشمزه تری داشته باشیم. برای مشاهده این اموزش در ادامه با مطلب طرز تهیه سس پیتزا برای کف خمیر پیتزا همراه باشید.


طرز تهیه کوکو پیازچه با مرغ کوکوی هویج و پیازچه نی نی سایت قالبی غذای گیاهی با پیازچه و اسفناج xvc jidi      dhc i


کوکوی پیازچه یکی از انواع کوکوهای خوشمزه و مجلسی ایرانی است که خیلی فوری آماده می شود، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با مطلب طرز تهیه کوکو پیازچه با مرغ کوکوی هویج و پیازچه همراه باشید.

نظرات