طرز تهیه کباب تابه ­ای مرغ خوشمزه با طعم زعفرانی

طرز تهیه کباب تابه ­ای مرغ

 

طرز تهیه کباب تابه ­ای مرغ

امروز قصد داریم شما را با یک غذای فوق ­العاده خوشمزه که مناسب مهمانی و دورهمی­ های خانوادگی می­باشد، آشنا کنیم. “کباب تابه­ ای مرغ” از نظر ظاهری شباهت زیادی به کباب کوبیده داشته و از لحاظ عطر و طعم گاها با آن برابری می­کند. حتما این موضوع را می­دانید که یکی از عواملی که تاثیر بسیار زیادی در خوش ­طعم شدن مرغ می­باشد، افزودن چاشنی­ها و ادویه ­های مناسب است. خبر خوب اینکه امروز ما برایتان لیستی از ادویه و چاشنی­های خوشمزه را آماده نموده­ایم که با افزودن آن به مرغ، یک تجربه فوق­العاده از یک غذای خوشمزه خواهید داشت. همانطور که اکثرتان می­دانید، نحوه ارائه یک غذا از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می­باشد. پیشنهاد ما برای شما این است که این کباب تابه­ای مرغ را به همراه پلوی زعفرانی تهیه نموده و دور آن را با نارنج تازه، گوجه فرنگی­ های کبابی و سبزی­های معطر تزئین نمایید. پس وقت را از دست ندهید و برای تهیه این کباب تابه ­ای مرغ لذیذ و ویژه همراه وبلاگ صد صدا باشید.

مواد لازم برای تهیه کباب تابه­ ای مرغ
سینه مرغدو عدد
پیاز آب گرفتهنصف پیمانه
فلفل دلمه ­اییک عدد
پودر پاپریکابه مقدار لازم
نمک، فلفل سیاهبه مقدار لازم
زعفران غلیظبه مقدار لازم
کره۲۵ گرم
گوجه فرنگی ( برای تزئین کنار کباب)۱-۲ عدد
پیاز خام ( برای تزئین کنار کباب)۱-۲ عدد
سیب زمینی ( برای ته ­دیگ برنج)۱-۲ عدد
نارنج ( برای تزئین کنار کباب)۱-۲ عدد

طرز تهیه کباب تابه ­ای مرغ

در مرحله اول ابتدا می­بایست دو عدد سینه مرغ را پس از پاک کردن و شستن، در ظرفی قرار دهید. پیازی را خوب بشویید و پوست آن را جدا نمایید. سپس آن را به صورت نگینی یا رنده شده، خرد نموده و آب آن را بگیرید.

پیازها را به مرغ افزوده و خوب در سطح آن پخش کنید تا بوی خاص مرغ را بگیرد. در این مرحله یک عدد فلفل دلمه­ای را خوب شسته، سپس آن را به همراه مرغ و پیازها در غذاساز بریزید تا خوب با یکدیگر مخلوط شوند.

مقداری نمک و فلفل سیاه را به همراه پودر پاپریکا روی آن بریزید تا عطر و طعم ادویه­ها به خورد مواد برود. مقداری زعفران را بکوبید و به صورت پودر درآورید. سپس روی آن کمی آب جوش ریخته و آن را با بشقاب یا کاسه­ای بپوشانید تا خوب دم بکشد و غلیظ شود.

در مرحله سوم، هنگامی که زعفران غلیظ شد، آن را به مرغ­ها اضافه نمایید. سپس ۲۵ گرم کره را که به دمای محیط رسیده است را به مرغ افزوده و تمامی سطح آن را با کره بپوشانید. مواد را داخل قالب چرب شده بریزید و آن را داخل فر قرار دهید.

دقت داشته باشید که درصورت تمایل می­توانید مواد را به شکل کباب کوبیده در آورده و درون تابه­ای آن را خوب سرخ کنید. کباب تابه­ای مرغ شما آماده است، می­توانید آن را به همراه پلوی زعفرانی میل نمایید.

نکات قابل ذکر

  1. دقت داشته باشید در مرحله اول گرفتن آب پیازها برای حفظ بافت گوشت، الزامی می­باشد.
  2. درصورتی که گوشت مرغ را به صورت چرخ کرده استفاده می کنید بایستی مواد را خوب با یکدیگر ورز دهید.
  3. بهتر است قبل از قرار دادن مایه گوشت در فر یا تابه، آن را چند ساعتی در یخچال قرار داده تا عطر و طعم ادویه و چاشنی­ها به خورد مرغ برود.

منبع : طرز تهیه کباب تابه ای با مرغ

امروز به معرفی یک سایت قدیمی می پردازیم که می توانید در ان کسب و کار یا بیزینس خود را معرفی کنید. البته اگر دوست داشته باشید می توانید در این سایت به دنبال بیزینس هایی که با کارتان مرتبط هستند بگردید. برای این کا ابتدا باید یک پروفایل درست کنید، سپس اقدام به ثبت بیزینس خود کنید.

نظرات