طرز تهیه کیک هویج خوشمزه و مجلسی

طرز تهیه کیک هویج

طرز تهیه کیک هویج آمریکایی تصویری بدون شیر و پرتقال رزا منتظمی با خامه در کیک پز در مایکروفر و دارچین بدون فر قنادی عالی بدون گردو
کیک هویج یکی از انواع کیک های خوشمزه و مجلسی ایرانی است که می توانید از آن به عنوان کیک تولد هم استفاده کنید، برای مشاهده این اموزش شیرینی پزی در ادامه با نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۸ نفر
آرد قنادی۲ لیوان
بکینگ پودر۱ قاشق غذاخوری
پودر دارچین۱ قاشق چای خوری
تخم مرغ۳ عدد
شکرسه چهارم لیوان
هویج۲ عدد متوسط
گردو خرد شدهنصف لیوان
روغن مایعنصف لیوان
وانیل۱ پنس

دستور پخت کیک هویج

مرحله اول

ابتدا روغن مایع را داخل کاسه ای می ریزیم و شکر را به آن اضافه می کنیم و با همزن برقی ۵ دقیقه هم می زنیم تا کاملا شکر حل شود و بعد تخم مرغ ها را ابتدا داخل پیاله ای می شکنیم و در صورت سالم بودن به مواد اضافه می کنیم و مجددا مواد را ۲ دقیقه هم می زنیم.

مرحله دوم

هویج های رنده شده و وانیل را نیز اضافه می کنیم و با لیسک همگی مواد را مخلوط می کنیم.سپس بیکینگ پودر و دارچین را روی آرد می ریزیم و با قاشق زیر و رو می کنیم و کم کم مخلوط آرد را از الک رد می کنیم و کم کم به مواد اضافه می کنیم.

مرحله سوم

سپس گردوها را نیز لابه لای اضافه کردن آرد به مواد اضافه می کنیم و با لیسک مواد را زیر و رو می کنیم.فر را  ۱۰ دقیقه زودتر روشن می کنیم و روی حرارت ۱۸۰ درجه قرار می دهیم و کف قالب را یا کاغذ روغنی قرار می دهیم و یا با قلمو چرب می کنیم.

مرحله چهارم

سپس مواد کیک را داخل آن می ریزیم و قالب را داخل فر می گذاریم تا به مدت تقریبا ۳۰ الی ۴۰ دقیقه بسته به نوع فر کیک بپزد.زمانیکه فر حجم دار شد و ۳۰ دقیقه از پخت آن گذشت می توانید یک عدد خلال دندان را داخل کیک فرو کنید و سریع بیرون بیاورید.

مرحله پنجم

اگر از کیک به خلال نچسبیده بود یعنی کیک پخته شده است و اگر چسبید یعنی هنوز به زمان دارد تا کامل بپزد.می توانید اگر دوست داشتید  ۱ دقیقه آخر گریل را روشن کنید تا روی کیک نیز کمی تیره تر شود.کیک را از داخل فر بیرون می آوریم.

مرحله ششم

سپس اجازه می دهیم تا خنک شود و بعد از قالب خارج می کنیم.اگر کف آن کاغذ روغنی انداخته باشیم راحت تر زمان برگرداندن کیک بیرون می آید.کیک هویج آماده شده را با خامه فرم گرفته و یا انواع میوه و یا حتی پودر قند می توانید تزئین کنید.نوش جان

مطالب مرتبط :

نظرات