طرز تهیه پیتزا سیب زمینی بدون فر با پنیر پیتزای فراوان

طرز تهیه پیتزا سیب زمینی بدون فر

طرز تهیه پیتزا سیب زمینی سرخ کرده , طرز تهیه پیتزا سیب زمینی بدون فر

پیتزا سیب زمینی که با نام های دیگری مانند سیب و پنیر پیتزا و بشقاب داغ سیب زمینی هم شهرت دارد یکی از غذاهای فست فودی جدید است که با مواد متنوعی تهیه می شود. این پیتزای را خوشمزه را به سلیقه خود می توانیم با مواد متنوعی تهیه کنیم. مثلا می توانیم مانند پیتزا مخلوط رستورانی به این غذا سوسیس، کالباس یا گوشت نیز اضافه کنیم. البته این غذا به صورت ساده با سیب زمینی و پنیر پیتزا تهیه می شود و طعم بسیار خوبی نیز دارد. البته نباید از کالری بالای این غذا غافل شویم و بهتر است این غذا هر چند وقت یک بار درست کنیم چون به دلیل وجود پنیر پیتزا کالری بالایی دارد.

مواد لازم برای ۲ نفر

  • سیب زمینی ۲ عدد درشت
  • کالباس مرغ (اختیاری) ۲۰۰ گرم
  • پنیر پیتزا ۲۰۰ گرم
  • سس پیتزا ۱ قاشق غذاخوری
  • آویشن و روغن به مقدار کافی
  • نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

دستور پخت پیتزا سیب زمینی

مرحله اول

برای تهیه پیتزای سیب زمینی ساده ابتدا سیب زمینی ها را پوست می گیریم و به صورت خلالی درشت (مانند سیب زمینی تنوری) خرد می کنیم و ۱۵ دقیقه در آب سرد قرار می دهیم تا نشاسته موجود در سیب زمینی خارج شود.

مرحله دوم

در این مرحله سیب زمینی ها را از آب خارج می کنیم و با دستمال به خوبی خشک می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و مقداری روغن داخل تابه می ریزیم و سیب زمینی ها را در روغن داغ سرخ می کنیم.

مرحله سوم

در ادامه سیب زمینی های سرخ شده را داخل توری فلزی یا دستمال حوله ای قرار می دهیم تا روغن اضافی شان خارج شود. حالا فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا زمان آماده شدن پیتزا کاملا گرم شود.

مرحله چهارم

در این مرحله سیب زمینی ها را به صورت مرتب داخل ظرف پیتزا می چینیم و سس پیتزا یا سس کچاپ را روی سیب زمینی ها می ریزیم. حالا کالباس مرغ را هم به صورت خلالی ریز خرد می کنیم و روی سیب زمینی ها پخش می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله روی کالباس را با پنیر پیتزا می پوشانیم، سپس برای تزیین پیتزا به سلیقه خود مقداری فلفل دلمه ای رنگی و قارچ روی پنیر پیتزا می ریزیم. در ادامه ظرف پیتزا را به مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه درون فر قرار می دهیم تا پیتزا آماده شود.

مرحله ششم

پس از اینکه پنیر پیتزا به طور کامل آب شد چند دقیقه گریل را روشن می کنیم تا پنیر روی پیتزا طلایی شود. در ادامه پیتزا را از فر خارج می کنیم و در ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم، سپس برش می زنیم و به همراه سس دلخواه سرو می کنیم.

نکات تهیه پیتزا سیب زمینی

پیتزا سیب زمینی بدون فر

برای تهیه این پیتزای خوشمزه روی گاز ابتدا یک تابه مناسب را کمی چرب می کنیم، سپس مواد پیتزا را به ترتیب درون تابه می ریزیم و روی حرارت بسیار ملایم قرار می دهیم. درب تابه را می گذاریم و اجازه می دهیم به مدت ۱۵ تا ۲۵ دقیقه روی حرارت ملایم بماند.

پس از اینکه پنیر پیتزا به طور کامل ذوب شد، پیتزای ما آماده است. برای اینکه پنیر روی پتیاز طلایی شود، در صورت تمایل می توانیم پیتزا را به آرامی بر گردانیم و اجازه دهیم چند دقیقه دیگر روی حرارت بماند تا پنیر روی پیتزا رنگ بگیرد.

مطالب مرتبط :

طرز تهیه پیتزا قارچ و گوشت رستورانی بدون فر با مایکروویو نکات ایتالیایی ریش ریش  djch rhv   aj

پیتزای قارچ گوشت یکی از قدیمی ترین پیتزاهای ایتالیایی و امریکایی موجود در جهان است که در تمام کشورها با استقبال خوبی روبرو شده است. این پیتزای خوشمزه از ترکیب گوشت چرخ کرده و قارچ به همراه پنیر پیتزا و سبزیجات دیگر تهیه می شود و همانطور که بارها امتحان کرده اید ترکیب گوشت چرخ کرده و قارچ ترکیب جالبی است و در انواع گراتن ها و لازانیا نیز به خوبی جواب داده است. این پیتزای خوشمزه را می توانیم با گوشت تکه ای هم درست کنیم که دیگر نام پیتزا قارچ و گوشت نیست و به نام های دیگری مثل پیتزا استیک یا پیتزا بیکن یا پیتزا بیف تغییر نام می دهد. در گذشته هم یک دستور در مورد این غذای خوشمزه در وبلاگ منتشر کرده ایم که می توانید انرا از طریق این لینک ( طرز تهیه پیتزا قارچ و گوشت به روش رستورانی ) مشاهده نمایید.

طرز تهیه پیتزا پپرونی تند با قارچ در مایکروفر فست فودی آمریکایی بدون فر امریکایی

پیتزا پپرونی یکی از انواع پیتزاهای محبوب و بسیار پر طرفدار کشور ایتالیا می باشد که به عنوان یک غذای بین المللی در تمام جهان شناخته شده می باشد. این پیتزا به دلیل اینکه با سوسیس پپرونی طبخ می شود با نام پیتزا پپرونی شناخته می شود. برای مشاهده این آموزش در ادامه با مطلب طرز تهیه پیتزا پپرونی تند و آتشین به سبک امریکایی همراه باشید.

طرز تهیه پیتزا مارگاریتا , پیتزا مارگاریتا شف طیبه , دستور پخت پیتزا مارگاریتا ایتالیایی , xvc jidi  djch lhv hvdjh

پیتزا مارگاریتا یکی از انواع پیتزاهای معروف ایتالیایی است که با نام پیتزا گوجه فرنگی هم شناخته می شود، برای مشاهده این آموزش آشپزی ایتالیایی در ادامه با مطلب طرز تهیه پیتزا مارگاریتا به روش شف طیبه همراه باشید.

منابع :

chishi.ir

نظرات